Ashtanga Vinyasa Yoga

8 – 22 sierpnia Kolonia

VINYASA – czyli jak wzrastająca siła i lekkość tworzą grację i swobodę ruchu.

 

W tym roku chcę Wam zaproponować pracę nad elementami Vinyasy nie tylko na warsztacie.

Dodanie niewielkiej ilości konkretnych elementów do codziennej praktyki niesamowicie zmienia całą praktykę.

Wystarczy dwa tygodnie popracować, by uzyskać odczuwalne efekty.

Bandhy, Oddech i Drishti – to trzy składowe zarówno Vinyasy (dynamiki ruchu) jak i Asany (pozycji statycznej). Przyjęcie postawy (Asany) nieprzypadkowo w Ashtandze poprzedza Vinyasa, gdzie pozycja wpisana jest w ruch Vinyasy, a nie na odwrót. Te trzy elementy – Tristana – powinny być utrzymane na tym samym poziomie pracy zarówno w Asanie, jak i podczas Vinyasy.

Nie jest możliwe  pełne wejście w Asanę bez atrybutów dobrej Vinyasy. Asana nie może spełnić swej prawdziwej funkcji, głęboka transformacja nie dokonuje się. Niestety jesteśmy w stanie to odczuć, gdy przekroczymy granicę ponad dotychczasową pracę. Przykładowo dopiero wtedy, kiedy zaczniemy odpychać się mocniej niż dotychczas, możemy z perspektywy zobaczyć,  że wcześniej to, co nazywaliśmy odepchnięciem, było tylko liźnięciem tematu. Kiedy wyciągniemy się bardziej do góry, czy do przodu albo uniesiemy się wyżej, możemy zobaczyć, czym i gdzie było to wcześniejsze działanie. Poprzednia granica stanowi wówczas punkt odniesienia. W związku z tym, możemy tylko zaufać nauczycielowi i dać się prowadzić, a potem sami sprawdzić, czy jest to jeszcze bardziej możliwe, niż działanie, które robimy obecnie. I kiedy mówi: „odepchnij się mocniej, wyciągnij się bardziej do przodu, czy wyżej”, próbujemy po prostu zwiększyć zakres bieżącego wysiłku.

 

ROZKŁAD ZAJĘĆ:

MYSORE:

Poniedziałek-piątek (8-12.08 i 15-19.08) godz. 7:00 – 9:00

LED:

Niedziela (14.08 i 21.08) godz. 10:00 – 11:30

WARSZTAT:

Sobota (13.08 i 20.08) godz. 15:00 – 18:00

Można dołączyć do każdego rodzaju zajęć w dowolnym momencie.

MYSORE:

Przez dwa tygodnie każdy z uczestników będzie mógł popracować nad aspektami Vinyasy podczas swej codziennej praktyki Mysore. Krótki, dodatkowy zestaw, aby wzmocnić plecy, Bandhy oraz nauczyć się utrzymywać prawidłowe ustawienie barków, już po kilku dniach daje zauważalne rezultaty. To praca, która rozwija i pogłębia także wykonywanie Asan. Wzmocnione i ukierunkowane ciało z większą lekkością i stabilnością przybiera pozycje. Aktywowane w większym zakresie mięśnie pleców dają solidne oparcie nie tylko dla kręgosłupa, ale także dla obręczy barkowej, która w rezultacie uwalnia zakres rotacyjny barków. Obudzenie i zintensyfikowanie pracy mięśni brzucha tych bardziej zewnętrznych, ale przede wszystkim głębokich oraz dna miednicy daje możliwości otwarcia biodra. To z kolei tworzy solidne oparcie dla kręgosłupa, który efektywniej zaczyna się wyciągać i zwiększać przestrzeń między kręgami. Zwiększając nacisk na Vinyasę i dopracowując jej poszczególne aspekty doświadczamy nowej jakości Asan. Odwieczne hasło: „nie ma Asany bez Vinyasy” nabiera nowego znaczenia.

Poniedziałek-piątek (8-12.08 i 15-19.08) godz. 7:00 – 9:00

 

WARSZTAT:

Na warsztacie za pomocą wskazówek i ćwiczeń wprowadzających nauczymy się (lub przypomnimy) podstawy prawidłowej Vinyasy, poznamy rodzaje Vinyas oraz przejdziemy przez jej etapy. Etapy, które możemy wykorzystać, by doskonalić Vinyasę lub podczas leczenia kontuzji. Popracujemy także nad czuciem i wykorzystywaniem środka ciężkości oraz budowaniem wewnętrznej siły.

6 elementów Vinyasy, nad którymi będziemy pracować:

-aktywowanie Bandh

-silne mięśnie pleców

-prawidłowe umiejscowienie i rotacja barków

-silne odepchnięcie

-utrzymywanie przyciągniętych kolan do klatki

-koordynowanie środka ciężkości

Sobota (13.08 i 20.08) godz. 15:00 – 18:00

 

MIEJSCE:

https://www.santoshayoga-koeln.de/

pozostałe informacje niebawem

 

8 – 22 sierpnia KOLONIA – NIEMCY