Ashtanga Vinyasa Yoga

ZAJĘCIA WARSZAWA

ZAJĘCIA ŁÓDŹ

ZAJĘCIA KRAKÓW

 

KRÓTKI OPIS ZAJĘĆ:

ASHTANGA – VINYASA

Praktyka dla osób chcących rozpocząć swą przygodę z Ashtanga Yogą ale także dla osób dłużej ćwiczących.

Vinyasa to zajęcia prowadzone.  Mają one na celu wyeksponowanie i dopracowanie w praktyce Ashtangi integracji ruchu podążającego za oddechem. Zwiększona ilość vinyas, ich różnorodność i jednocześnie utrzymywanie płynności ruchu sprawia, że uruchamia się intensywny proces oczyszczania głównie poprzez pocenie i dynamiczny oddech.  Praktyka, w której każda asana przepleciona jest pełną vinyasą (łatwiejszą lub trudniejszą – w zależności od stopnia zaawansowania praktykującego) powoduje wzmocnienie całego ciała, oczyszczenie i głębsze skoncentrowanie umysłu oraz poprawę wydolności serca i odblokowanie oddechu.

W zależności od poziomu doświadczenia grupy Nauczyciel dostosowuje poziom vinyasy. Vinyasa ze względu na swoją intensywność może trwać tylko godzinę i nie musi zawierać całej czy nawet pół pierwszej serii, gdyż jej skuteczność zawiera się w vinyasach (nawet przy mniejszej ilości asan). Oczywiście celem Full Vinyasy jest praktyka w ten sposób całej Serii. Godzinna Vinyasa stopniowo przygotowuje do tego ciało i umysł.

 

ASHTANGA – MYSORE

Praktyka samodzielna w tradycji Ashtanga Vinyasa Yoga. Zajęcia przeznaczone dla osób praktykujących samodzielnie i we własnym tempie oraz dla osób początkujących.
Cel: samodzielna praktyka wspomagana korektami nauczyciela.

Moonday (księżycowa pełnia albo nów) to DNI WOLNE OD PORANNEJ PRAKTYKI MYSORE. 70% ciała człowieka to woda. W związku z tym pozostajemy mocno pod wpływem faz księżyca. Praktyka ashtangi sprawia, że intensywniej odczuwamy związek z naturalnymi cyklami. Podczas pełni mamy dużo więcej energii i jesteśmy bardziej uparci – to może prowadzić do kontuzji ale też przeciążać serce. Nów to spadek energii, ciało jest cięższe i bardziej leniwe – korzystniej jest wtedy odpocząć.

 

ASHTANGA – PSP – PIERWSZA SERIA PROWADZONA

Zajęcia przeznaczone dla osób zaznajomionych z Pierwszą Serią Ashtanga Vinyasa Yogi (co najmniej do Navasany).
Cel: pogłębienie praktyki poprzez utrwalenie zapamiętania kolejności asan. Praca z oddechem i nauka jego wyrównywania oraz utrzymania właściwego tempa i płynności.

 

 

FULL VINYASA – PROWADZONA POŁOWA PIERWSZEJ SERII

Praktyka ze zwiększoną ilością Vinyas, podczas której uczymy się świadomego i uważnego liczenia Vinyasy (sanskryt), zyskujemy dodatkowe rozgrzanie i  wzmocnienie wytrzymałości ciała, oraz zwiększamy poziom kontroli oddechu. Zajęcia przeznaczone dla osób, które praktykują co najmniej pół Pierwszej Serii.

 

Scroll Up